Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2008

ΟΧΙ ΣΤΑ "ΠΡΑΣΙΝΑ ΜΕΤΡΑ"


Ο "Ελεύθερος Τύπος" στις 3 Σεπτέμβρη, έγραφε:
«Πράσινη στροφή» κάνει η κυβέρνηση στην πολιτική αυτοκινήτου. Έρχονται οικονομικά κίνητρα και κυκλοφοριακές διευκολύνσεις για τα «καθαρά» Ι.Χ. αυτοκίνητα παράλληλα με επιβαρύνσεις τελών και κυκλοφοριακούς περιορισμούς για τα «σαραβαλάκια». Ο υπ. Οικονομίας κ. Γ. Αλογοσκούφης υιοθέτησε τις προτάσεις των συναρμόδιων υπουργών ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά και Μεταφορών κ. Κωστή Χατζηδάκη, ανάβοντας το «πράσινο φως» να αρχίσει από το 2010 και να ολοκληρωθεί σταδιακά σε βάθος χρόνου πενταετίας ο κύκλος της απόσυρσης 1,5 εκατομμυρίου παλαιών Ι.Χ. ρυπογόνων αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας και καταλυτικών οχημάτων πρώτης γενιάς και της αντικατάστασής τους με νέα I.X. αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Νωρίτερα, το 2009, καθιερώνονται τέλη κυκλοφορίας, που θα αυξάνονται κλιμακωτά με βάση τις εκπομπές καυσαερίων του οχήματος, και θα ισχύσει «πράσινος δακτύλιος» στην Αθήνα και στις 12 μεγαλύτερες ελληνικές πόλεις.
Ο νέος κύκλος απόσυρσης θα αρχίσει από το 2010, με κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων άνω της 20ετίας, και θα επεκταθεί σταδιακά σε οχήματα μικρότερης ηλικίας.
Εξετάζονται:
1. Μείωση της φορολογίας, ανάλογα με την ηλικία του αποσυρόμενου αυτοκινήτου.
2. Μείωση έως κατάργηση των τελών κυκλοφορίας για αγορά νέου αντιρρυπαντικού αυτοκινήτου και παράλληλα αύξηση των τελών ταξινόμησης για τα μεταχειρισμένα Ι.Χ.
Για τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπεται περιβαλλοντική κατάταξη των οχημάτων -επιβατικών, φορτηγών και δικύκλων- σε 4 κατηγορίες, με βάση όχι μόνο τον κυβισμό αλλά και την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Κατατάσσονται στην πρώτη κατηγορία τα οχήματα μηδενικής ή χαμηλής ρύπανσης (π.χ. υβριδικά και νέων προδιαγραφών). Στη δεύτερη και στην τρίτη κατηγορία τα οχήματα μεσαίας ρύπανσης, δηλαδή τα καταλυτικά α’ και β’ γενιάς, και στην τέταρτη κατηγορία τα ρυπογόνα αυτοκίνητα και δίκυκλα συμβατικής τεχνολογίας.
Στο δακτύλιο της Αθήνας με νέα διευρυμένα όρια και στα κέντρα 12 μεγάλων ελληνικών πόλεων τα αυτοκίνητα της πρώτης κατηγορίας θα κυκλοφορούν ελεύθερα όλες τις ημέρες, των μεσαίων κατηγοριών θα κυκλοφορούν όπως σήμερα εκ περιτροπής (μονά-ζυγά), ενώ τα ρυπογόνα οχήματα θα κυκλοφορούν μόνον τα Σαββατοκύριακα.


Η "πράσινη πολιτική" του νεοφιλελευθερισμού, είναι μια απάτη. Τα μέτρα δεν έχουν στόχο τη βελτίωση της κατάστασης του περιβάλλοντος, αλλά την τσέπη των πολιτών.
Το μέτρο του δακτυλίου, απλά οδήγησε στον διπλασιασμό των οχημάτων που κινούνται στο κέντρο. Μοναδικό αποτέλεσμα των διοδίων θα είναι η αύξηση των χρημάτων που θα μας κλέβουν. Όσο για την υποχρεωτική απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων, είναι καθαρά αντιπεριβαλλοντικό μέτρο. Έχει υπολογιστεί οτι για να αποκαταστήσει το περιβάλλον τη ζημιά που προκαλείται από την κατασκευή ενός αυτοκινήτου, χρειάζονται περίπου σαράντα χρόνια. Το να αλλάζουμε λοιπόν τα αυτοκίνητά μας κάθε οκτώ χρόνια (όπως υποσχέθηκε ο κος Αλογοσκούφης στους εισαγωγείς αυτοκινήτων) δεν είναι για το καλό του περιβάλλοντος. Το μόνο σωστό μέτρο είναι η μέτρηση των ρύπων και η χρηματοδότηση εφαρμογής αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σε όλα τα παλιά αυτοκίνητα, ακόμα και η μετατροπή τους σε ηλεκτρικά.
Ζητούμε άμεσα:
• Την άρση της κάθε είδους φορολόγησης (ΦΠΑ, εισαγωγής κλπ) των ηλεκτρικών οχημάτων και του εξοπλισμού μετατροπής σε ηλεκτρικά των παλαιών οχημάτων
• Την δρομολόγηση περισσότερων βαγονιών στα τραίνα για τη μεταφορά αυτοκινήτων
• Κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών σε όλους τους νομούς της χώρας, εκτός των νησιωτικών (στην Κρήτη όμως μπορεί και πρέπει να εγκατασταθεί σιδηρόδρομος)
• Αύξηση των δρομολογίων και των γραμμών μαζικής μεταφοράς σε όλες τις πόλεις της χώρας
• Εγκατάσταση μικρών μέσων σταθερής τροχιάς στα νησιά
• Μείωση των δρομολογίων των αεροπλάνων από χερσαίο προς χερσαίο προορισμό
• Ηλεκτροκίνηση των αστικών συγκοινωνιών
• Σε μεταβατικό στάδιο, χρήση αερίου στις μηχανές των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων
• Απαγόρευση κίνησης οχημάτων τύπου Τζιπ, στα αστικά κέντρα
• Απαγόρευση κίνησης φορτηγών ωφέλιμου φορτίου μεγαλύτερου των 1500 κιλών, σε όλα τα αστικά κέντρα (να επιτρέπεται μόνο κατά τις ώρες 24:00 – 06:00 για τροφοδοσίες και μεταφορές)